„Ma elkezdünk futni az óceánokért!” Az Óceánok Világnapján, június 8-án ezzel a tárggyal küldött egy emailt a Runtastic futóalkalmazás, amelyben arra invitálnak minden címzettet, hogy csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Az Adidas ezen a héten minden egyes Runtasticban rögzített lefutott kilométer után 1 dollárt adományoz az óceán megtisztítására. Ahhoz, hogy részt vegyél, csak le kell töltened az ingyenes appot, csatlakoznod kell a „Fuss az óceánokért!” kihíváshoz, és rá kell venned magad egy kis kocogásra. És úgy tűnik, ez a kihívás működik:

Ma délelőttre már több mint 4.100.000 kilométert futott a Runtastic közössége.
Az Adidas célja valószínűleg egyrészt a pozitív márkaépítés volt, másrészt saját futó appjuk felhasználói számának növelése. (A kampány során számos alkalommal buzdítanak arra, hogy hívd meg ismerőseidet, hogy ők is támogatni tudják az óceánok megtisztításának ügyét.) Nézzük meg, miért találta oly sok ember ösztönzőnek ezt a kampányt.
Nemes a cél!
Egy kis kocogással olyan ügyért tehetsz, ami felülemelkedik saját érdekeiden és korlátjaidon, így egy kicsit jobbá teheted a világot. Hasonló nemes célok komoly ösztönző hatással bírnak. Jusson ez eszedbe, amikor csapatépítő programot szervezel!
Amire figyelj:
- Az egyén számára mindig legyen megvalósítható, amit elvársz tőle, akármilyen nagyszabású is a közös cél!
- Lehessen nyomon követni, hogy a közösség már hova jutott! Ha nem tudod nyomon követni a közösség által elért eredményt, akkor könnyen kialakul benned az az érzés, hogy nem számít, hogy te mit teszel, mert az csak csepp a tengerben. Ha viszont látod a haladást, egy közösség részévé válsz.
Közös a cél!
Sok kicsi sokra megy. Ez gyönyörűen látszik a „Fuss az óceánokért!” példáján is. 150 millió tonna műanyag van az óceánokban. Egymagunk semmit nem tehetünk. De ha közösségként lépünk fel, akkor már apró tetteink is jelentős hatást tudnak elérni. És az ebben való részvétel kialakítja bennünk a közösséghez tartozás élményét, ami ösztönöz és elkötelezetté tesz minket a cél iránt.
Amire figyelj:
- A közös cél legyen jelentős és nemes! Olyan célt kell megfogalmazni, amit egyedül tényleg nem tudunk elérni, viszont a közösség minden tagja kérdés nélkül a cél mellé tud állni.
- A cél legyen egyértelmű! Érdemes két szinten is megfogalmazni és kommunikálni: egyrészt egy motiváló pár szavas buzdító üzenetben, például: Fuss az óceánokért! Másrészt részletezd, hogy ezt a célt hogyan valósítja meg a közösség. Az Adidas a pénzzel egy olyan iskolát támogat, ami iskoláskorú gyerekek óceánvédelmi oktatásával foglalkozik, gyakorlatilag a jövő óceánvédőit képzik.
Most vagy soha!
„Ezen a héten túl meleg van, majd futok a jövő héten!” Ez most nem működik, mert csak egy heted van futni, utána már nincs lehetőséged a nemes célhoz csatlakozni. Most vagy soha! Aki lemarad, kimarad! Nem feltétlenül érezzük jól magunkat, ha sürgetnek, de az igazság az, hogy általában ösztönzőleg hat. Ezzel kapcsolatban egy dologra kell odafigyelned: tarts mértéket! Ha folyton sürgeted az embereket, azzal elveszed a kedvüket és elveszted a bizalmukat.
És ha idáig elolvastad, akkor megérdemled, hogy megtudd a teljes igazságot. Az Adidas maximum 1,5 millió dollárral támogatja a Parley Óceán Iskolát, így már a pénzügyi támogatásért nem tudsz futni. De az óceánok szennyezettségére még te is felhívhatod az emberek figyelmét, ha kocogsz egyet, és a Runtastic „Fuss az óceánokért!” kihívásában rögzíted, végül megosztod a Facebookon, hogy te is futottál a nemes cél érdekében.
Téma fotó: Runtastic